Gebelik Takvimi: Service

GEBELİK TAKVİMİ

• Düzenli adet gören kadınlarda yumurtlama ve döllenme, son adet tarihinin (SAT) ilk gününden ortalama 14 gün( 2 hafta) sonra olmaktadır. Süreci standardize etmek için, gebelik yaşı hesaplanırken, SAT’nin ilk günü temel alınır ve gebelik haftası hesaplanır. Buna göre, beklediği tarihte adet görmeyen(son adet tarihinden 4 hafta veya 28 gün sonra) ve hamile olan kadın, gerçek anlamda 2haftalık hamile olduğu halde 4 haftalık hamile kabul edilir. Gebeliğin ortalama 40 hafta(280 gün) olarak beklenen süresi SAT’ine göre hesaplanır. Fakat gerçek anlamda gebelik yaşı, 38 haftadır (266 gün). Bundan sonraki bilgilendirme ve değerlendirmeler, SAT ve 40 hafta temelinde yapılacaktır.

• SAT’i aynı olan bütün kadınlar aynı gün ve saatte hamile kalmadıkları için, gebelik yaşında hafif sapmalar olması normaldir. Belli aralıktaki sapmalar için gebelik yaşında bir düzeltme yapmak gerekmez. Fakat özellikle 8-10. Haftalar arasında yapılan ultrasonografide bebek büyüklüğü beklenenden belirgin olarak büyük ya da küçük bulunursa, beklenen doğum tarihi ve gebelik yaşında bir düzeltme yapılmalıdır. Böylece ilerleyen haftalarda bebeğin gelişmesi daha sağlıklı bir şekilde takip edilebilir.

• Tüp bebek uygulamasıyla hamile kalan kadınlarda hesaplama, yumurta toplama(aynı gün döllenme olur) gününe göre yapılır ve SAT yumurta toplama işeminden 14 gün geriye gidilerek hesaplanır.

• Zamanında (Miadında) doğum, 37-42. Gebelik haftaları arasındadır. Öncesi, erken doğum, sonrası gün aşımı olarak değerlendirilir.